درحال بارگذاری...

بید قرمز

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

بید قرمز


بید قرمز

کاربرد درخت بید قرمز در صنعت: از چوب این درخت به دلیل انعطاف پذیری در صنعت سبدسازی استفاده می شود.


درخت بید قرمز در زبان لاتین با نام Red Willow Tree و با نام علمی Salix purpurea شناخته می شود. همانگونه که از نام آن مشخص است، این درخت از خانواده بیدیان و از انواع درخت بیداست.

درخت بید قرمز درخت کوچکی است که در اطراف حوضچه­ ها، به ویژه در مناطق آب و هوای مرطوب رشد می­کند. درخت بید قرمز دارای برگ­های دراز و باریک با رنگ سبز روشن است. پوسته درخت به رنگ قرمز مایل به قهوه ­ای بوده و دارای بافت خشن است. براساس گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده، درختان بید قرمز در مناطق 5 تا 10 یافت می­شوند و بومی سواحل کالیفرنیا، آریزونا و جنوب غربی یوتا هستند.

وضعیت رشد درخت بید قرمز:

رشد این درخت بستگی به شرایط دارد. درخت بید قرمز می تواند از 3 تا 9 متر رشد کند و ارتفاع داشته باشد. شاخ و برگ های متعدد درخت از تنه اصلی می رویند. عرض این درخت معمولا همزمان با رشد ارتفاع درخت، پهن تر می شود و می تواند بین 3 تا 13 متر باشد.

ریشه های اصلی این درخت همیشه به دنبال منبع آب هستند و ممکن است به لوله های دفن شده در زمین آسیب برسانند. ریشه ای این درخت ممکن است آنقدر بلند شوند که پیاده روهای نزدیک درخت را نیز در بر بگیرند.

این درخت در انواع مختلف خاک رشد می کند. می توانید درخت بید قرمز را در خاک سنگین، رس یا لوم بکارید. این درخت می تواند PH بالای خاک را تحمل کند و در خاک های نیمه اسیدی و قلیایی نیز رشد کند.

بهترین مکان برای این درخت، مناطقی است که دارای خاک های مرطوب هستند و در طول سال همواره مرطوب می مانند. این درخت نیاز به نور کامل خورشید در طول روز است.

میوه این درخت به شکل کپسول است. گل های بید قرمز کوچک بوده و بین 1.5 تا 4.5 سانتیمتر است. اگر درخت بید قرمز در شرایط خشکی زیاد قرار بگیرد، ضعیف می شود و برگ های آن ریزش پیدا می کنند.

 

درخت بید قرمز یک درخت کوچک است که در نزدیکی تالاب ها و دریاچه ها می روید؛ این درخت در مناطق با خاک های مرطوب رشد می کند.

تکثیر درخت بید قرمز:

درختان بید قرمز در زیستگاه بومی خود از بذرهایی که با باد پخش می شوند، تکثیر می شوند. خودتان نیز می توانید بذر درخت را پخش کنید، بذرها پس از به ثمر رسیدن میوه درختان قابل کاشت هستند. زمانی که میوه درختان بالغ شوند، می توانید کپسول های را باز کنید و دانه ها را بیرون بیاورید و در باد رها کنید.

به طور متوسط عمر این درختان از زمان کاشت بین 40 تا 60 سال است. ملاحظات درباره درخت بید قرمز:

درختان بید دارای سیستم ­های ریشه­ ای گسترده بوده و برای جستجو و جذب آب سازگار هستند. ریشه­ های درختان بید قرمز می­توانند طویل شده و سنگ فرش­ های اطراف تنه درخت را خراب ­کنند. درختان بید قرمز در زیستگاه طبیعی خود عمدتا در امتداد رودخانه ­ها، ته دره­ ها، حفرات آبی و در مناطقی با ارتفاع کمتر از 1524 متر رشد می­کنند. درخت بید قرمز رشد کرده در شرایط خشک ناسالم بوده و برگ­ های خود را از دست می­دهد.

کاربرد درخت بید قرمز در صنعت:

از چوب این درخت به دلیل انعطاف پذیری در صنعت سبدسازی استفاده می شود.

برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۹۸۶۰۴۰۴۶ تماس حاصل فرمایید.

 


مریم رخشانی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


بید قرمز سمپاشی پهباد پهپاد سیرنک سبد بافی

این مطالب را هم بخوانید!

پهپاد 2کاره سیرنگ

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

نیروی لیفت یا برآ چیست و در مو...

نیروی برآ (Lift) مولفه‌ای از نیروی وارد شده بر یک جسم توسط سیال است که در راستای عمود بر راستای سرعت سیال وارد می‌شود. تفاوت آن با...

ادامه مطلب »

سمپاشی مرکبات

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116